woensdag 12 oktober 2016

Roc d'Azur Master Roc

Ik heb echt weer uitgekeken naar de hoogmis van het mtb-seizoen.
De lange reis van 1140 km heb ik er voor over. Woensdag afgereisd - zonder files - om in Fréjus aan te komen met 27° C.
Opvallend veel politievertoon en fouilleren... de gebeurtenissen in Nice zinderen hier nog na.
ASO (ja, die van de Tour de France) had zich zowaar nog beter georganiseerd dan de voorbije jaren.
Geen wachtfiles meer om je stuurnummer af te halen. Prima gedaan!
Op een grote wand hadden ze alle vooringeschreven deelnemers met naam vermeld. Prachtig! 20.000 namen op één bord.
 
Nog even het profiel van de wedstrijd bekeken maar geen verrassingen. De afdaling Le Fournel na 10 km en de Col de Bougnon na 24 km. Ondertussen kilometers fietsorgasme!!

Aan de start 1000 masters, een mix van dertigers, veertigers en +vijftigers. Mannen én vrouwen.




Et oui, j'ai une "rep". Ik mag starten bij de eerste 100, op de 4° rij. Naast 2 Franse championettes. Achter ons een meute van 900 masters.
De start is zoals elk jaar "stürmen". 8 km spurten tot de eerste helling richting de befaamde Fournel, een technische afdaling waar je best achter je zadel gaat zitten. Natives duiken hier volle vaart naar beneden. Ik doe het iets rustiger aan om heelhuids beneden te geraken.

Na de Fournel volgt een lange klim naar La Bastide op km 18 en weerom een technische afdaling. Als snel volgt de Car Brûlé, een korte afdaling en dan naar de Bougnon met zijn stijgings% van 17%.
Nog 18 km  te gaan, al denk je dat het bijna gedaan is. Not! Er volgen nog 2 pittige klims in de bossen van La Gaillarde en de laatste afdalingen mogen er ook wezen. De singletrack in het bos naar beneden blijft duren tot je het strand van St-Aygulf oprijdt. De gezellige terrasjes zijn voor later en op de rotsen langs de zee is het op en van de fiets. De laatste km zijn vlak en is het kwestie van een wiel te kiezen. Met z'n vieren duiken we de laatste strook in. Even veinzen dat ik stikkapot zit en in de laatste km toch voorbijsteken. Stout maar dat is koers zeker?
Ik finish in 2u16', m'n scherpste tijd hier en haal daarmee de 16° plaats op 306 master³. De 158° plaats op 975 deelnemers aan de Isostar Master Roc.
Daarmee zit het seizoen er op en kan ik tevreden terugblikken.





Geen opmerkingen: