donderdag 15 september 2016

Vulkanbike Daun

Voor het derde jaar op rij deelname aan de Vulkanbike in Daun.
In hartje Vulkan-Eifel, een prachtig decor en een waar mtb-paradijs.
Na 2 jaar de 85 km te hebben gereden, kies ik nu voor de 65 km.
Ik hoop op een top-10 plaats en binnen te zijn in 3 uur.
Dit jaar een superdroge editie in warm weer.
Met startnummer 2005 sta ik redelijk vooraan om te starten.
Dit jaar een andere aanvang in groep achter de motor. De eerste 4 km gaan aan 35 km/u op een oud treinspoor. Ik kan makkelijk in de voorste groep blijven.

EĆ©nmaal het klimwerk begint, vliegen de jonge gasten mij voorbij. Aanpikken lukt niet.
Enkele masters steken me ook voorbij, waaronder Paul Vanlangenaecker en Patrick Vandenbossche.

Ik kan in de buurt blijven van Patrick doch door kettingproblemen geraak ik wat achterop.
Ondertussen doet de warmte zijn werk. Drinken is de boodschap.
De meeste hoogtemeters zitten in het tweede deel en ik krijg het lastig. Toch kom ik op 10 km van de finish terug op 20 meter van Patrick. Ik krijg echter het gat niet dicht en op 5 km zie ik hem terug wegrijden. Krampen zijn mijn deel.
Ik finish 9° op 109 masters³ en 60° algemeen op 600 deelnemers in 3 uur rond.


Geen opmerkingen: