maandag 24 augustus 2015

Houffa-marathon 70 km

12° editie van de Houffa-marathon - 12° deelname

Op het eerste zicht toch minder deelnemers dan vroeger. Vooral veel Nederlanders aanwezig en weinig bekend volk.
Na een korte opwarming samen met Jan Willems in de eerste startbox van de 70 km.
We mogen een snel en droog parcours verwachten. De zon is van de partij. Veel plezanter zo dan vorige week in Achouffe.
De start door de straten van Houffalize is zoals altijd snel maar ik kan me handhaven in de kop van het peloton. Op de eerste klim naar Saint-Anne kan ik ook vrij goed mee. Goeie start.
Na een half uur koers zit ik aan een gemiddelde van 25 km/u wat behoorlijk snel is. 
De eerste 30 km gaan heel vlotjes. In het middelste gedeelte wordt het technischer met lange klims en pittige afdalingen. Ik krijg het dan ook moeilijker en diegenen waar ik daarstraks van wegreed, halen me terug in en moet ik laten gaan. Te weinig gedronken en/of gegeten? Ik probeer m'n kopje er bij te houden en tank nu tijdig bij. Vanaf km 50 wordt het terug minder technisch en gaat het weer beter. Ik haal nu zelf weer anderen in. Ik finish in 3u45'. Een uitslag is er niet te vinden en de ceremonie is een klucht. Klachten en vragen alom. Kan ook niet anders zonder controles onderweg. 1,5 dag na de wedstrijd nog steeds geen resultaten on-line!! Je vraagt je af waarom je daar gaat koersen!
Vooral ook omdat ze geen respect hebben voor de +50'ers. Geen apart klassement.
Nu relatief rustige periode na 3 weken na elkaar. Volgende wedstrijd rij ik in Daun (D) op 12 september.

Geen opmerkingen: