dinsdag 19 augustus 2014

Raid d'Achouffe

Op naar de volgende...
Met de goede benen van Chimay hoop ik ook in Achouffe een goede wedstrijd te rijden.
Op de lange afstand 90 km wordt er gestreden voor de Belgische titel maar aangezien de bondsmensen geen heil zien in een titel voor de masters³, houd ik het op de 60 km zoals gewoonte.
Op de heenreis naar Achouffe regent het vanaf Luik pijpestelen. Niet echt bemoedigend.
Op de weide-parking is het al slippen met de wagen. Wat wordt dat in het veld?
Net voor de groepsstart om 10u00 stopt het met regenen. Dat is een opsteker. De hele race zou het niet meer regenen.
Maar het parcours is één modderpoel. Met de Racing Ralph achteraan is het slippen geblazen.
Met een nieuwe startplaats en toch veel nieuwe trails, verrast de parcoursbouwer toch een beetje.
In de startklim kan ik goed mijn plaats behouden en blijf ik in het spoor van concurrent Paul Vanlangenaker, maar na een 5-tal km moet ik hem toch lossen. Ik rij mijn eigen tempo en moet weinig plaatsen vrijgeven. In de hele race blijft dit zo en dat geeft een goed gevoel. De goede vorm zorgt er voor dat ik een strak tempo kan aanhouden. Ik rij tussen renners die ik anders voor moet laten.
Ik finish in 3u30', slechts 6' achter Paul (wat anders makkelijk 15' tot 30' is) en net voor Jan Willems.
Daarmee ben ik 31° algemeen en 2° master³. Weer podium en wéér een fles bier als prijs. ;)

Uitslag op 
http://prod.chronorace.be/classements/Classement.aspx?eventId=243193933201425&mode=large&IdClassement=10874

Op naar Houffalize komende zondag.

Geen opmerkingen: