maandag 7 juli 2014

RDHF Malmedy

Het vet een beetje van de soep...
Niet meer echt fris aan de start. Droog parcours 65 km.
Na de fameuze startklim kom ik samen met concurrent Paul Vanlangenaeker boven. Op zich niet slecht maar al snel in de eerste afdaling neemt hij vastberaden voorsprong. Hij zou die uitbouwen tot 15 minuten. Het is vroeger al meer geweest maar toch...
Na 15 km zit ik nog goed en kom in het wiel van Lennart Hooft, teamgenoot.
Maar in de volgende klimstroken moet ik zijn wiel lossen en krijg ik het moeilijker.
Gelukkig speelt de rug me niet te veel parten en kan ik een redelijk tempo aanhouden.
Na 45 km is het beste er af en onderga ik het parcours.
Op de plaats waar ik vorig jaar zwaar tegen dek ging, blijf ik op de wielen. Anderen vergaat het slechter en ondervinden dezelfde zwaartekrachtprincipes als ik vorig jaar.
De lus op het einde is erg zwaar. Er volgen nog 2 zware beklimmingen.
Na 65 heerlijk, technische km eindig ik 106° algemeen en 6° in mijn categorie en dit in mijn beste tijd ooit hier.

Foto-impressies op http://www.sportograf.com/nl/shop/search/2321/1309
Uitslag op http://prod.chronorace.be/classements/classement.aspx?eventId=243335667122178&mode=large&scope=categ&srch=ma3&IdClassement=10625

Geen opmerkingen: