donderdag 6 juni 2013

Hagelandse chrono Langdorp

Enfin, een min of meer droog parcours!
Dat was lang geleden.
De Hagelandse chrono in Langdorp trekt altijd veel renners aan op zaterdag en biedt een mooi en gevarieerd parcours van 80 km. aan. Slechts 1000 hm maar toch een pittige rit met veel singletracks in de bossen.
Geen gezamenlijke start maar een tijdrit te starten tussen 8 en 12 uur.
Tegen 10 uur kon ik starten en meteen vond ik een goed ritme. In zo'n chrono hang je een beetje af van diegenen die rond jou hangen. Pas na de eerste bevoorrading viel ik samen met een groepje met 2 mannen die respectievelijke Kirsten Achten en Isabelle Vandevoorde op sleeptouw namen en uit de wind zetten. Dit was voldoende om er een goed tempo op na te houden. Man, man, die dames kunnen echt wel stoempen, hoor. Ze eindigden dan ook als 2° en 3° bij de dames.
Aan de 2° bevoorrading stopten zij en reed ik alleen verder. Ik kreeg het nu wat moeilijker en tussen km 40 en 50 schoven de kms duidelijk wat trager. Ik kwam ook nog eens goed ten val, knal over mijn stuur op mijn helm. Wat later voorbij de 3° bevoorrading werd ik bijgehaald door het zelfde groepje van daarstraks maar ze waren al één van hun hazen kwijt. Wat verder verloren de lady's ook nog hun 2° haas van dienst met krampen. Ik bleef min of meer in hun buurt en kon het tempo van andere renners nog vrij goed aan.
Ik finishte in 3u44' en werd daarbij 128° algemeen (op ong. 600) en 5° master³. Best een goed resultaat en vooral een goed gevoel in de benen.

Volledige uitslag op:  http://www.mtbteamlangdorp.be/chrono/uitslag/2013.html#50

Nu op naar Flobecq komende zaterdag.

Geen opmerkingen: