maandag 29 oktober 2012

Le Laurent Meunier Estinnes-au-Mont

Na de zomerse trip naar de Côte d'Azur had ik nog één wedstrijd gepland. En nog wel met stip genoteerd wegens aparte categorie master³.
Van 26° C naar -2° C... wat een verschil.
M'n laatste wedstrijd van het seizoen werd een débacle. M'n slechtste uitslag van het seizoen: 117° op 385 starters en slechts 8° in mijn categorie.
Kon ik me niet meer opladen na de Roc? Zat de Roc nog in m'n benen? Was het te koud voor m'n astma-longskes?
Bovendien kreeg ik na een 10 km een zwiep in mijn rug en was ik alle kracht in de benen kwijt.
In de pronostiek voor de wedstrijd op basis van de vooringeschrevenen stond ik mooi tweede maar helaas kon ik dit niet waarmaken.
Ik moest al starten in een 100° positie en op dit vlakke terrein werd er (te) snel gereden.
Pas na een 14-tal km zaten er wat technische stukken in het bos. Voor de rest weinig spectaculairs en regelmatig wat modderstroken. Op 17 km van het einde reed ik in 125° positie. In de laatste 10 km op de retour kon ik wat plaatsen terugnemen maar op geen enkel moment zat ik goed in de wedstrijd.
De wedstrijd teveel zeker?
Nu de teugels wat vieren en wat andere sporten doen en dan terug opbouwen naar het volgende seizoen.
Al bij al kan ik tevreden zijn over het voorbije jaar met redelijk wat ereplaatsen en de Roc en de Limousin als uitschieters. Op naar het volgende...

Geen opmerkingen: