dinsdag 25 september 2012

Raid d'Englebert Harveng

Deze raid had ik niet direct voordien gepland, maar leek me naderhand toch de moeite om te doen. Eens niet te ver van onze deur (regio Mons) en op tijd terug voor het WK wielrennen. 
Aan de start, naast topper Ken Vandenbulcke, een rits West-Vlamingen waaronder 3 Velokoters.
Geen selectieve klimstart deze keer maar een vlakke start en dus vlammen...
Deze jongeman vergalloppeert zich voor de zoveelste keer in de startkilometers met een vééél te hoge hartslag. Ik zal het nooit leren. Terwijl de eerste 10 van mij wegrijden, moet ik in de eerste 10 km menig renner laten voorgaan. Het duurt lang eer ik in het juiste ritme kom, maar in de tweede helft van de wedstrijd kom ik erdoor en kan met 3 jonge Walen een goed tempo aanhouden. Op 5 km van de meet kan ik zelfs wegrijden van de 3 en dat levert me een 16° plaats algemeen op. Ik mag spreken van één van m'n betere wedstrijden van het seizoen. Ondanks de rugpijn in de beginfase.

Volledige uitslag op:
https://docs.google.com/file/d/0B3WvOAYfo7E2QVEydWNNUGcwMHc/edit?pli=1


Geen opmerkingen: