maandag 17 september 2012

Les Boucles de Hollange

Terug naar de provincie Luxemburg voor een chrono.
Samen met Bart vertrek ik om 06u00 voor een tripje van 270 km.
Met de km dat we dichter komen, wordt het steeds maar kouder. We komen aan in Hollange met 3,5° C.
Daar staan we dan in onze korte mouwen en korte broek. De inboorlingen zijn aan 't opwarmen met thermovest en lange broek...
Maar goed, beetje opwarmen (nou ja...) en vol in de startblokken voor 65 km mtb-plezier. Na de eerste klim staat het zweet al op mijn voorhoofd. Zoeken naar het goede ritme en proberen mee te blijven met diegenen die voor me gestart zijn. Dat lukt aardig maar de rug werkt weer eens tegen. Bij het klimmen heb ik maar weinig kracht hierdoor. Op de vlakkere stukken en afdalingen haal ik de betere klimmers weer bij.
Het parcours ligt er droog bij en is afwisselend. De parcoursbouwer voorziet enkele technische afdalingen rechtdoor naar beneden door het mulle bos - super. Een kunst om recht te blijven. Ook nijdige klimmekes op het kleinste blad. Soms glooiende hellingen die je in snelheid kan nemen. Ondertussen een prachtig nazomers zonnetje en mooie uitzichten. Super-parcours met een apotheose op 't einde met een technische steile afdaling.
Ondanks de rugpijn kan ik een goed tempo aanhouden tot de finish. De conditie is vrij goed.

Finish 39° algemeen op 119 starters. Gemiddelde 18,50 km/u

Geen opmerkingen: