donderdag 9 juni 2011

Puffen in Langdorp







30° C - puffen, dorst, stof...
Samen met de Vince gestart om 10u00. Vince stelde voor om voor samen voor mijn klassement te rijden. Een toffe geste en hiermee waren we snel gestart. Misschien wat te snel voor mij en het frustreerde mij dat Vince na elke klim mij moest opwachten. De moed zonk wat in mijn schoenen en we besloten het wat kalmer aan te doen. Bij elke klim was het echt zwoegen. Abnormaal gezien de betere weken voordien. Was plots alles weg? Teveel getraind? Vermoeid? Dat glaasje wijn van gisteren teveel? Veel vragen tijdens de lange rit. Vince was ook totaal uit zijn ritme en verloor ook zijn courage. Ik moedigde hem aan verder te gaan en aan een matig tempo trokken we onder een loden zon richting finish. Ik dronk 5 bidons leeg. Onderweg kwamen we meerdere renners met krampen tegen. Iedereen pufte en blaasde.
We finishten in dezelfde tijd van vorig jaar. Alleen de "moral" stond niet hoog na deze rit. De rugpijn en het moeilijk klimmen speelden in mijn hoofd. De volgende dagen had ik heel zware benen en terug hetzelfde gevoel in de bovenbenen als vroeger. Vandaag donderdag opnieuw es een volle training en gelukkig gevonden waar de oorzaak van het débacle van Langdorp lag, nl. het reservezadel die wat te hoog ingesteld stond. Zo zijn we terug goed vertrokken voor komende maandag in Theux.

Geen opmerkingen: