zondag 19 juni 2011

La Reid Theux





Vierde keer, goede keer.

Bij de eerste deelname 2 x plat gereden. Bij de tweede zwaar gevallen en opgave. Derde keer verkeerd parcours gevolgd en 23 km verkeerd gereden. Ik zou hier nooit nog terugkomen. En toch...

La Reid is één van die top-marathons die elk jaar weer zo'n 1500 deelnemers aantrekt. Véél toppers en veel Hollanders ook, netjes verdeeld over de 3 afstanden (90-70-50 km). Ik kies voor de 70 km.

Dit keer een bewust matige start; met de startklim kun je je hier in 2 km stikkapot rijden. Meteen voel ik dat ik mijn vormpiek wat voorbij ben. Ik zak terug naar een 75° plaats bij de tussenpassage na 21 km aan de finish. Op het technische parcours weet ik toch redelijk stand te houden. Enkel de maag krijgt het moeilijk (teveel suikers). Aan de tweede bevoorrading moet ik stoppen voor water om de suikers af te lengen. Dat lukt maar ik ben bang om terug maagklachten te krijgen en veel durf ik niet meer te eten. Dat breekt me zuur op in de laatste 10 km. De laatste 2 klims geraak ik niet meer vooruit en moet nog een 10-tal plaatsen prijsgeven. Ik eindig met 3u51' 89° op 545 deelnemers en 15° op 141 masters2.














Geen opmerkingen: