donderdag 10 juni 2010

Chrono Langdorp

Voor mijn 3° deelname in Langdorp bij Aarschot had ik mooi weer besteld.
Het werd zelfs heet. Op het kurkdroge parcours werd er dan uiteraard ook hard gereden.
Maar liefst 855 deelnemers kwamen er aan de start, waarvan 7 van ons team. Geen massale start zoals in de meeste raids maar echt een chrono met vrije start.

82 km moesten er doorgemaald worden waarvan 11 km in een eerste lus door de bossen rond Langdorp. Die eerste lus kon tellen met veel bochtenwerk en enkele pittige klimpjes en technische afdalingen. Er werd serieus gevlamd met Vincent op kop. Na de doortocht aan de startzone was het kwestie van een eigen tempo aan te houden en zeker voldoende te eten en te drinken. Terwijl Vincent en Donovan er als bezeten vandoor gingen, vormden we daarachter met 4 een groepje met een goed tempo. Gino was ondertussen al teruggeslagen met pech. De kilometers schoven vlug voorbij, enkel jammer van het misrijden waardoor we toch enkele minuten verloren.
Naar het einde toe kregen de gezellen, die vnl. XC's gewend zijn, het wat lastiger en moesten stilaan afhaken. De laatste 5 km kon ik het tempo nog wat optrekken om te finishen in 3u44' wat me een 232° plaats algemeen en 57° plaats masters2 opleverde.
Mijn beste resultaat van de 3 keer hier, maar vooral terug es het goede gevoel zonder de kwaaltjes van de vorige raids.

Geen opmerkingen: