maandag 21 juni 2010

Chrono La Gauloise - Lustin

Dit weekend trokken we weer richting Walloniƫ voor een volgende chrono.
In Lustin onder Namen vond een chrono plaats die meetelt voor de O2-Bikers-Marathon-Challenge. Aan de start miezerig weer met 8,5° C. En dat voor een 20° juni.
Samen met Gino en Vincent startte ik, na een korte opwarming, op onbekend terrein.
Vooraf was er ook weinig info te vinden op internet.
Maar al na 1,5 km. wisten we al dat we het niet koud zouden krijgen. Een lange, hevige beklimming was de opener van dienst, waarbij Vincent al een kleine voorsprong nam. In de afdaling reed hij echter verkeerd en was hij op achtervolgen aangewezen.
Ondertussen reden Gino en ik een goed tempo. Halfweg had Vincent ons terug te pakken en op de eerstvolgende beklimming ging hij er terug van door.
Ik besloot mijn tempo te rijden, vooral omdat mijn rug steeds meer pijn begon te doen.
Het parcours was niet niks: lange beklimmingen en technische afdalingen. Een 3-tal gevaarlijke afdalingen zelfs met grote, losliggende rotsblokken. Een klein MTB-paradijs toch waarbij we niet veel asfalt en huizen tegenkwamen.
Naar het einde toe speelde de rug wat minder op, dankzij een pijnstiller. Zo konden we ons tempo handhaven, zonder echt diep te gaan. We stopten zelfs even aan de 3° en 4° bevoorrading.
In 4u23' finishte ik op een 46° plaats algemeen en als 9° master. In totaal waren er 166 deelnemers.
Qua wedstrijden zit het er nu even op. Tijd om de basisfysiek verder op te bouwen en me voor te bereiden op de tweede helft van het seizoen met Achouffe, Houffalize, Bouillon en het BK.

Geen opmerkingen: