dinsdag 13 oktober 2009

BK marathon - Eijsden (NL)

Vorige zondag afgezakt naar Eijsden (NL) voor het Belgisch Kampioenschap Marathon.
Ik hoopte op een top-15-plaats in mijn categorie. Met een 30-tal deelnemers moest dit mogelijk zijn. Het draaide eventjes anders uit...
Eentje om snel te vergeten. Pechdag van voor naar achter: na een goede start redelijk goed mee van voor maar nog voor de eerste bevoorrading 1° keer lek (doorn). Dan maar aangepikt bij een 5-tal snelle Hollandaises en daar wat kopwerk verricht (leukste stuk van de rit). 2° keer lek (snakebite) met veel tijdverlies (vingers verbrand aan bommetje). Ook nog problemen met het versnellingsapparaat en op de koop toe liet mijn Polar het afweten waardoor ik geen idee had van de nog af te leggen afstand. Laatste stuk nog vlot gereden maar alle vogels waren al lang gaan vliegen. Met nog een serieuse plensbui mogen afsluiten. Aankomst met de Brabançonne maar dat kan ook voor Nicolas Vermeulen geweest zijn...Troost gevonden in het feit dat ook Patricia Vandendriesche en Alexis Matthijs blijkbaar in de klappen deelden.Ne groten merci aan Manu en Jeroen om op me te wachten bij de bevoorradingen en de finish. Super!

Geen opmerkingen: