dinsdag 15 september 2009

Grand Raid Godefroy Bouillon



Bizarre wedstrijd!

Zonder stress naar de start in Bouillon. De organisatie had hier een heus bike-dorp uitgebouwd, inclusief BMX- en down-hill-parcours.

Vooraan kunnen starten en makkelijk mee met de kopgroep van een 10-tal renners. Na een 7 km trokken de youngsters goed door en moest ik lossen op een lange klim. Aan een splitsing zag ik plots niemand meer voor me en volgde ik het spoor van de banden. De bepijling was dramatisch slecht en een heel eind verderop bergafwaarts twijfelde ik weer aan een splitsing. Aangezien ik niemand voor me zag en niemand achter me, keerde ik bergop terug. Ik kwam niemand tegen tot ik in een slag links enkele bikers zag. Ik haalde hen in en besefte dat ik helemaal in de staart van het peloton terechtgekomen was. Vloeken... ik besloot er maar een goede training van te maken en zoveel mogelijk bikers in te halen. Dit lukte goed maar na 30 km werd ik zelf plots bijgehaald door 3 renners van de kopgroep van daarstraks! Complete chaos... Zij bleken achteraf de juiste weg gevolgd te hebben en het merendeel van het peloton bleek pijltjes gemist te hebben. Ik schakelde terug over op wedstrijdritme en probeerde nog zoveel mogelijk renners in te halen. Ik voelde dat ik stilaan terug tussen betere renners terecht kwam. Op het einde van de race kwamen we op het downhill-parcours naar beneden, echt een super-ervaring (al vond Hans dit niet zo). Een spurtje op het einde leverde me nog 2 extra plaatsen op en ik eindigde zonder te weten waar ik mij in het pak bevond. Na een oplopende discussie besliste de organisatie om 2 aparte klassementen op te maken voor diegenen die het ganse parcours reden en diegenen die door de zwakke bepijling misreden. Zo eindigde ik terug op een podiumplaats bij de masters als 3° en 12° algemeen.

Ondertussen werd de uitslag van internet gehaald omwille van nog aanhoudende discussies.

Jammer dat dit een schaduw werpt op deze overigens prachtige organisatie.

Geen opmerkingen: