dinsdag 26 mei 2009

Raid de la Haute Sambre in Thuin (24/05/09)

Zondag reed ik een chrono van 75 km. in Thuin.
Een prachtige streek, onder Charleroi in de verpauperde mijnstreek, en onder een prachtig zonnetje.
Ik wist niet echt welk parcours ik mocht verwachten, maar dat werd snel duidelijk. Ik startte snel om ene Jan Claes voor te blijven, maar moest al vlug temporiseren. Er was meer klimwerk dan ik dacht en dit vooral in de bossen waar de ondergrond allesbehalve droog was. Er zaten technische afdalingen tussen met losse stenen en boomwortels, die aan de marathons in de Oostkantons deden denken.
Al vlug haalde ik wat chronorijders in en zat in een goed ritme. Na 16 km. reed ik echter plat en verloor ik negen kostbare minuten (zal wat beter moeten oefenen in bandenwissels en toch es aan bommetjes beginnen denken). Ik kon al diegenen die ik inhaalde weer gaan achtervolgen. Toen ik ook nog es deftig verkeerd reed, zakte de moed wel in mijn schoenen.
Naar het einde toe, haalde ik terug meerdere renners in.
Ik kwam binnen met een gemiddelde van 20,9 km/u op mijn Polar. De uitslag staat op dit moment nog niet on-line (op z'n Waals, zeker?).
Het was voor de organisatie de eerste chrono en dat was er aan te zien. Onderweg waren er geen controles, waardoor de uitslag uiterst onbetrouwbaar zal zijn. Ook de bepijling liet meermaals te wensen over waardoor meerdere renners verkeerd reden.
Télésambre was aanwezig en filmde me in een afdaling:
http://telesambre.rtc.be/content/view/5436/166/

Een goede training met het oog op de komende Ardennen-klassiekers.

Geen opmerkingen: