maandag 9 maart 2009

XC Pepingen 08/03/09

De eerste wedstrijd van het seizoen is geen succes geworden. Niet dat ik dat had verwacht, integendeel. Maar ik had toch wat minder pech verwacht.
Prachtige streek en prachtig parcours. Zonnig weer en schoon volk (goeie renners, bedoel ik) aan de start. Een stuk of tien Casa Verde's ook. De wedstrijd van de fun A wordt dan nog gewonnen door één van onze renners en ook de derde is er één van ons.
Tijdens mijn opwarming en verkenning ga ik in een bocht met grint tegen de vlakte. Voorband te hard geblazen. Kleren gescheurd, knie geschaafd, drinkbus kwijt en niet eens gestart. Ik had me de seizoensstart net iets anders voorgesteld. Dan toch maar gestart, maar door de zwaarte van het parcours na drie van de acht ronden (de fun-klasse moest er maar 4) de handdoek geworpen.
Als test - want dat was de bedoeling - kon Pepingen wel tellen. Nog veel werk aan de winkel en de vraag of XC, zeker in de categorie masters, wel iets voor mij is...

Geen opmerkingen: