zaterdag 6 september 2008

Nu wél op het podium in Ichtegem

Door de Benelux Cup in Margraten (NL) en de Grand Raid Godfroid in Bouillon van morgen, was er weinig schoon volk komen opdagen voor de chrono in en rond Ichtegem vandaag. Een uitgelezen kans dus om een goede plaats te behalen, al weet je nooit wie voor en achter je start. Ik had enkel Olivier Weerbrouck van Lingier Versluys (Beachbikers) voor mij zien starten.
Het parcours van 50 km was tov van de vorige edities gewijzigd en meteen na de start zat ik vol tegen de wind in te rijden. Het leek wel of de wind in alle richtingen blaasde. Doordat ik teveel op kracht tegen de wind inreed, had ik vrij snel rugpijn. Daar er weinig volk was komen opdagen, moesten er geen inhaalmanoeuvers gedaan worden, maar alleen rijden betekent ook dat je je es niet kan wegsteken om uit de wind te rijden. Het parcours lag er goed berijdbaar bij op enkele stroken na. De laatste 7 km had ik volop rugwind en kon ik nog een goed tempo rijden. Uiteindelijk finishte ik in 1:45:34 aan een gemiddelde van 28,65 km/u met een eerste plaats bij de masters +35 en een tweede plaats algemeen. De tweede master Lieven Deschuyter deed er 16" langer over. Eerste algemeen was Jan Vlieghe (°1979) van Teamskelle met een tijd van 1:42:18. Olivier Weerbrouck (°1980) werd uiteindelijk vierde algemeen.

Geen opmerkingen: