zaterdag 13 september 2008

Farm Race Hoogstade

Vandaag in Hoogstade de Farm Race gereden. Een XC - rondjes rijden van 4 km zoals in het veldrijden - door de weides en akkers rond Hoogstade. Op de weides ging het nog, los van de koevlaaien, maar door de regen van de laatste dagen lagen de akkers er zeer zwaar bij. Geen modder maar precies "kolle". Er moesten 7 ronden van 4 km afgelegd worden door de 51 deelnemers. Na een snelle start kwam ik ongeveer in 15° positie aan de eerste zware strook en moest dan een aantal renners voor laten gaan om wat op adem te komen. Gedurende de wedstrijd werd ik dan niet meer voorbijgestoken en kon ik nog 2 tegenstanders inhalen. Vanaf de 3° ronde dubbelden we enkele tragere bikers, maar in ronde 6 werd ik zelf gedubbeld door de eerste 2 renners. Ik eindigde tevreden 20°. Bart Pattyn van Lingier Versluys werd 1° en 3 renners van De Groene Linde bezetten plaats 2, 3 en 4 (Matthias Haezebrouck, Brecht Lesage en Wim Degryse). Jammer dat er hier geen aparte klassementen gemaakt werden van de verschillende categoriën.

Geen opmerkingen: